|
Autor |
Nachricht |
claferal Speichenputzer Anmeldungsdatum: 26.08.2003 Beiträge insgesamt: 21
|
Verfasst am : Sa, 31. Jan 2004, 20:38 Titel: |
|
|
Hi to everybody,
I´m writing from Spain. Today I have got my LC8, a normal black one. I rode 250 km to come back home. I had two problems.
First one, the autonomy was 180 km, but when I put fuel but the right tank was full but three liters.
The second one, when I run around 5000 rpm and cut down to 4000 rpm the engine stalls as it was flood.
Can anybody help me?
Thanks a lot of. |
|
Nach oben |
|
Walter LC8 Junkie
Anmeldungsdatum: 14.07.2003 Beiträge insgesamt: 341
|
Verfasst am : Sa, 31. Jan 2004, 21:02 Titel: |
|
|
Por la Primera: Feliz Claferal. Creo que eres el Primero(la Primera?) con una macchina negra entre el Foro.
Quizas, el Problemo primero es porque la ventilation y/o la communicacion entre de "tank" icquierda y derecha no trabaja correctamente. Miral las "tubas?"
El segundo: No entiendo. Stall=stop?
Disculpa mi espanol. Solamente quiero practicar un poquito.
Bienvenido! _________________ Walter
Salzburg/Austria N47 47.492 E13 01.692
Scheissdanixdonnfeitdanix
Spenden-Link |
|
Nach oben |
|
BruggmaSponsor
Anmeldungsdatum: 24.03.2003 Beiträge insgesamt: 7535 Aprilia 660 Tuareg → 7.000 km Honda VF 750 SC 1982 → 102.000 km
|
Verfasst am : Sa, 31. Jan 2004, 22:52 Titel: |
|
|
Hi Walter, mein Spanisch ist ungenügend
Das it den 180Km ist ein Problem der Tankentlüftung, das mit dem Stall (Abriss)
hatten wir im letzen Sommer (Simon und ich), kann aber noch nichts dazu sagen,
vermutlich die Vergaserentlüftungsschläuche.
Peter
PS: Ich finde das Englisch von claferal sehr gut, jedenfalls besser als mein Spanisch
_________________ Peter
www.bbshome.ch |
|
Nach oben |
|
claferal Speichenputzer Anmeldungsdatum: 26.08.2003 Beiträge insgesamt: 21
|
Verfasst am : Sa, 31. Jan 2004, 23:56 Titel: |
|
|
Walter muchisimas gracias por tu respuesta,
Cuando digo que el motor "stalls" quiero decir q hay un vacio de potencia y empieza a fallar como si se ahogara o se quedara sin gasolina.
El problema de los tanques supongo q será de respiración de estos.
P.D.: Siento no poder escribir en aleman pero descoznoco esta lengua.
Walter, thank you very much for your answer.
When I said that the engines stalls I want to say there is a flat spot at 4000 rpm. There is no power at 4000 rpm and the engine makes as when there is no fuel.
The problem of the fuel tanks must to be about the breath hose
P.D.: I cannot speak german, I´m sorry about it.
|
|
Nach oben |
|
MadMax Fahrschüler
Anmeldungsdatum: 04.07.2003 Beiträge insgesamt: 12
|
Verfasst am : So, 1. Feb 2004, 0:42 Titel: |
|
|
Hi,
I had one of the first LC8 and I had the same problem.
Was hard to find in those days they even brought it back to the general importer of germany (Ursensollen) to fix the problem.
They didn't tell what exactly the problem was they just mentioned something with the tubes of the carburetor.
But I thought since then KTM puts in the stronger ones??
So the problem should not exist anymore??
Regards, Joachim |
|
Nach oben |
|
claferal Speichenputzer Anmeldungsdatum: 26.08.2003 Beiträge insgesamt: 21
|
Verfasst am : Mo, 2. Feb 2004, 11:06 Titel: |
|
|
Morning,
Can anybody tell me where the breathing hoses are?
Thank you |
|
Nach oben |
|
BruggmaSponsor
Anmeldungsdatum: 24.03.2003 Beiträge insgesamt: 7535 Aprilia 660 Tuareg → 7.000 km Honda VF 750 SC 1982 → 102.000 km
|
|
Nach oben |
|
claferal Speichenputzer Anmeldungsdatum: 26.08.2003 Beiträge insgesamt: 21
|
Verfasst am : Mo, 2. Feb 2004, 12:09 Titel: |
|
|
Peter,
Thank you very much for your accurate nad quick answer
Where are the fuel tank breathing hoses to solve the problem of the tank?
Thanks at lot of
|
|
Nach oben |
|
BruggmaSponsor
Anmeldungsdatum: 24.03.2003 Beiträge insgesamt: 7535 Aprilia 660 Tuareg → 7.000 km Honda VF 750 SC 1982 → 102.000 km
|
Verfasst am : Mo, 2. Feb 2004, 13:16 Titel: |
|
|
I've you open the side covering, near cockpit, you will see them.
I've got replaced them with stronger tubes, and fixed upperward to
a T-piece with a additional piece of tube, which build's a U near handle bar.
Peter
_________________ Peter
www.bbshome.ch |
|
Nach oben |
|
claferal Speichenputzer Anmeldungsdatum: 26.08.2003 Beiträge insgesamt: 21
|
Verfasst am : Mi, 4. Feb 2004, 10:19 Titel: |
|
|
Hi folks,
yesterday I solved the problem of the tanks. The breathing hose of the right tank was kink and there wasn´t any air flow to it.
Now I must carry my bike to mY KTM Dealer to solve the problem of the 4000 rpm falt spot.
V´sss |
|
Nach oben |
|
|